La resposta a la crisi no pot ser de cap manera, si volem sortir-ne airosos i enfortits, el pessimisme ni les representacions fal·laces. La crisi està posant l’oferta al seu lloc, generant una nova oferta, adaptada a les necessitats i possibilitats del client. S’havia d’acabar amb els cafès a 5 euros i els menús a 100, tothom arrodonint a l’alça i situant els preus en segments molt superiors als que tocaven. Es buscaven artificis per engreixar el compte que el client que surt de la crisi no està disposat a seguir pagant. Però el nou consumidor vol seguir acudint al
En èpoques de crisi, quan avançar és com caminar pel desert, es valoren molt especialment i positiva els oasis d’optimisme, d’alegria, d’aire fresc i miratges de futur. En tenim una experiència que no queda tan lluny, la que vam generar i compartir amb milers de professionals de l’hosteleria a la darrera edició del Fòrum Gastronòmic, el passat febrer a Girona. I com que som coherents i honestos, i coneixem l’ofici, mentre molts parlen de crisi de congressos i de morts anunciats, nosaltres preparem ja el següent, el que tindrà lloc a Santiago, a Galícia, al febrer de 2010. Carregats de raons i amb noves idees, com sempre, pesi a qui pesi. En parlarem molt aviat.
(publicat a www.forumgastronomic.com)
No hay comentarios:
Publicar un comentario