Consumir productes cultivats, criats o elaborats prop del lloc on es venen s’ha convertit en una tendència mundial. El moviment, vencent reticències, superant entrebancs i debatent contradiccions creix sense parar. Venda directa, grups de consum, mercats de la terra, fires especialitzades, restaurants km 0 i noves lleixes al supermercat en són els principals eixos comercials. Les institucions, a remolc d’una realitat inqüestionable, també s’hi han posat dictant normatives reguladores per protegir pagesos i productors i ajudar el consumidor català a separar el gra de la palla.
Tres notícies han ajudat a posar el tema d’actualitat i a esperonar la venda d’aliments de proximitat. La primera fa referència al decret presentat pel Departament d’Agricultura de la Generalitat definint quins són els productors que poden gaudir dels segells i marques que els identifiquen i els confereixen autenticitat; la segona és el pas endavant que ha fet l’empresa osonenca Bon Preu amb una iniciativa pionera al món del gran comerç, creant en hípers i súpers espais reservats als productes anomenats de km0; la tercera és el protagonisme que els productes de pagès tindran a la tradicional fira de l’Hostal del Vilar, el proper cap de setmana a Sant Agustí de Lluçanès, amb una jornada dedicada a les varietats antigues i a la venda de proximitat. Al pot petit hi ha la bona confitura i el Lluçanès és una marca que fa delir els gurmets de la terra.
(publicat a El 9 Nou)
No hay comentarios:
Publicar un comentario