Tutejar està de moda. Sembla que és cosa dels publicistes.
Diuen que ara toca proximitat. No és que
vindiqui un retorn al tracte generalitzat de vostè com qui ho fa de l’uniforme
escolar, però d’aquí al tu per principi n’hi va un tros. Resulta que pagues per
viatjar en avió, et tracten com un sospitós des que poses un peu a l’aeroport,
et fan descalçar i et passen el detector de no sé què per l’entrecuix, puges a
dalt i, sense conèixer-te de res et tutegen per dir-te que seguis, et lliguis i
callis.
Amb l’actual campanya electoral passa una mica el mateix.
Fixin-se amb el to dels eslògans de molts candidats. Sembla que ens coneguin de
tota la vida. L’un
ens diu que ho fa “amb tu”. Com si tots fóssim de la colla, col·legues, vaja.
L’altre va de pinxo i gosa dir que ho fa “per tu”. Per mi no cal, si vol que
plegui i es dediqui a pasturar papallones. Però els que les hi foten pel broc
gros són aquests galtes que asseguren que estan “centrats en tu”. Fins aquí hem arribat! Amb prou feines si saben on
és Vic, fan servir un GPS per anar de la Plaça al Mercat Municipal i encara ens
volen fer creure que es passen dia i nit pensant en nosaltres. Au, va!
No discutiré l’eficàcia del “tu” com a argument de màrqueting,
però trobo que invita poc a abraçar cap candidat. Resulten força més creïbles
els que parlen d’idees o aquells que, carregats de bona fe, s’aventuren en
municipis petits o grans, a treballar pel bé comú. Que també n’hi ha.
(publicat al 9 Nou)
2 comentarios:
En breu 'desallotjem per tu' a les seves pantalles.
...bona aquesta! només que el resultat ha estat el contrari al que perseguien..
Publicar un comentario