12.7.13

Fruita fresca a la peixateria

Les paraules serveixen per a entendre’ns i comprendre de què parlem. D’aquí ve que els lletraferits s’esgarrifin davant la forma trivial de fer servir expressions de moda per designar qualsevol cosa. Una d’aquestes és “reinventar-se”. Si freqüenteu tertúlies on es parli d’economia i empresa l’haureu escoltat sovint. És d’aquelles que em fa mal d’oïda. La trobo pretensiosa. Qualsevol diria que ens passem la vida inventant quan, en realitat, d’empreses i persones que inventin, en sentit estricte, n’hi ha poques. La majoria ens limitem a aplicar coneixements o tècniques apresos d’altres.

Innovar, en canvi, és d’una necessitat peremptòria. La innovació és un factor clau, que ens enforteix empresarialment i fa més competitius els productes que elaborem. La innovació en el sector alimentari local era el tema de reflexió i treball de la II Jornada de Networking Empresarial organitzada per la Xarxa de Productes de la Terra de la Diputació de Barcelona. Hi van participar més de 200 productors i elaboradors, amb una nodrida representació d’osonencs (Osona Terra al capdavant). A la taula rodona, entre d’altres, hi participava Jordi Ametller, de Casa Ametller que acaba d’obrir una esplèndida botiga a la Rambla del Carme de Vic, qui, per il·lustrar el seu innovador model de negoci, suggeria mimar la fruita com si d’un peix fresc es tractés, amb aquest símil: “qui té una fruiteria ha de pensar que té una peixateria, no una ferreteria”. Idees fresques.

Publicat a El9nou

1 comentario:

El pare dijo...

Pep,

Acabo de rebre en el meu bloc el següent comentari. Penso que et pot interessar:
""De la mateixa manera que per l'onze de setembre esta previst fer una cadena humana, els blogs també ens estem preparant per enllaçar-nos

ara a mes fem una exposició de fotografies i dibuixos nacionalistes

ens agradaria que us afegíssiu al projecte

animeu-vos !!

http://cadenablogs-11setembre2013.blogspot.com/

""